SIAM Pro kokoaa IT-ekosysteemin palat yhteen

Uutiset |
Jaa
SIAM Pro

Samlinkin tarjoama SIAM Pro on palvelu, jonka avulla asiakas voi saada nykyisestä  IT-ekosysteemistään parhaan tehon irti. 

Palvelun tarkoituksena on integroida asiakkaan IT-ekosysteemin palat toisiinsa niin, että ne muodostavat kokonaisuuden, jossa palveluntarjoajat työskentelevät mahdollisimman tehokkaasti yhdessä.  

Tehokkaan yhteistyön ja palveluiden end-to-end-toimivuuden varmistamiseksi SIAM Pro tarjoaa palvelun esimerkiksi valittujen prosessien hallintaan, operatiivisten sopimusten rakentamiseen ja hallintaan sekä erilaisten kehitysprojektien johtamiseen. 

Olennaisin osa on palveluintegraattori, joka järjestelee asiakkaan ekosysteemissä palaset kohdilleen, varmistaa eri tahojen välisen kommunikaation toteutumisen ja tekee hyvin konkreettista työtä sen eteen, että kokonaisuus olisi mahdollisimman tehokas ja parhaalla tavalla edistäisi asiakkaan liiketoimintaa.  

— SIAM Pro -palvelu näkyy asiakkaalle esimerkiksi häiriöiden vähenemisenä, nopeampina muutoksina ja uusien toiminnallisuuksien lisäämisenä, seurannasta vapautuneena aikana sekä mahdollisuutena kasvattaa palvelukokonaisuutta nopeammin, kertoo Samlinkin palveluhallintapäällikkö Markus Saintola. 

Palvelusta apua monenlaisiin tarpeisiin

Tällä hetkellä palvelussa on työn alla muun muassa erään asiakkaan korttipalvelun kehittämisprojekti. Keskeisenä tavoitteena on vähentää korttipalveluun liittyviä häiriöitä sekä yleisesti kehittää Samlinkin ja muiden tahojen välistä yhteistyötä. 

Tässä kehitysprojektissa on kaksi isompaa kokonaisuutta:  

  1. Projektivaihe, jossa operatiivisen OLA-sopimuksen (Operation Level Agreement) avulla selkeytetään eri tahojen roolit ja vastuut sekä sovitaan niiden välisestä kommunikaatiosta ja kontaktipisteistä. Samlinkin palveluintegraattorilla on tässä vaiheessa hyvin konkreettinen ja merkityksellinen rooli OLA-sopimuksen rakentamiseen liittyvän yhteistyön välittäjänä ja koordinoijana. 
  2. Jatkuvan palvelun vaihe, jossa palveluintegraattori vastaa siitä, että OLA-sopimuksessa sovitut asiat viedään käytäntöön ja niitä noudatetaan kaikkien tahojen toimesta, eri tahot tapaavat ja keskustelevat säännöllisesti palvelun kehittämiseksi sekä mahdolliset kehitysideat tulevat tehokkaasti huomioiduiksi. Palveluintegraattori vastaa myös palvelun raportoinnista asiakkaalle sekä vastaa siitä, että operatiivisiin sopimuksiin liittyvät lisäys- ja muutostarpeet tulevat huomioiduiksi.  

Palveluintegraattorin tehtävänä on toimia helposti saatavilla olevana kontaktipisteenä. Palveluintegraattori seuraa niin ikään jatkuvasti kehityksen alla olevien palvelujen ja yhteistyön toimintaa sekä ehdottaa, jos jonkin osa-alueen toimintaa voisi tehostaa tekemällä jotain toisin.  

Kaikki palveluintegraattorin rooliin liittyvä tekeminen tapahtuu niin sanotun Service Integration Office-tiimin toimesta. 

Aina asiakkaan etu edellä

SIAM Pro toimii vahvasti asiakkaiden tarpeita kuunnellen. Asiakas voi vaikuttaa kaikkiin palvelua koskeviin osa-alueisiin haluamallaan tasolla.  

Asiakkaan mahdollinen muu yhteistyö Samlinkin kanssa kuuluu myös SIAM Pro-kokonaisuuden alaisuuteen. Siinä Samlinkia tarkastellaan yhtenä palveluntuottajista ja seurataan objektiivisesti, että myös Samlink suoriutuu osuudestaan asiakkaan näkökulmasta parhaalla mahdollisella tavalla palveluntuottajana. 

— Tätä työtä tehdään ehdottomasti asiakkaan etu edellä. Tarjoamme tällaista palvelua, koska haluamme olla asiakkaidemme kokonaisvaltainen kumppani. Kuten kaikissa Samlinkin palveluissa, meille on tärkeää palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla ja olla avuksi heidän liiketoimintansa edistämisessä.  

Toimittajien määrän kasvaessa jatkuvasti, toimivan ja tehokkaan palveluintegraation rakentaminen vaatii vahvaa ja laajaa toimialaosaamista ja sitä Samlinkista löytyy. 

— Me haluamme olla asiakkaillemme se taho, jolta löytyy tarvittavat alustat, tekniset ratkaisut sekä palvelujen integroinnin järjestämiseen tarvittavat taidot. Sellainen todellinen Banking-as-a-Service-kokonaisratkaisu, kiteyttää Saintola.