SIAM-palvelun voima

Uutiset |
Jaa

Yrityksillä on yhä useampia IT-palveluntarjoajia ja SaaS-ohjelmistotoimittajia, joiden hallitsemiseksi ja integroimiseksi tarvitaan jäsennelty lähestymistapa. Samlinkin SIAM Pro hoitaa monimutkaisuudet, jotta asiakkaat voivat keskittyä tärkeimpään eli tarjoamaan erinomaista asiakaspalvelua.

SIAM-menetelmän tarkoituksena on varmistaa, että useat palveluntarjoajat työskentelevät tehokkaasti yhdessä, jotta voidaan tarjota laadukkaita palveluita loppukäyttäjille.

– SIAM Pro -palvelu mahdollistaa asiakkaillemme keskittymisen ydintoimintaansa ja huippuluokan palveluiden ja asiakaskokemusten tarjoamisen. Yritykset voivat minimoida riskin siitä, että halutut tulokset eivät toteudu, samalla kun ne laajentavat ja innovoivat uusilla palveluilla ja prosesseilla, kertoo Samlinkin palveluhallintapäällikkö Markus Saintola.

Samlinkin SIAM Pro -palveluihin kuuluvat esimerkiksi prosessien omistajuus ja hallinta, palveluntarjoajien integroiminen ja hallinta, OLA-sopimusten (Operational Level Agreement) rakentaminen ja hallinta, sekä seuranta, raportointi ja konsultointi, korostaen asiakaskeskeisyyttä ja jatkuvaa palveluiden parantamista.

– SIAM Pro kokoaa yhteen asiakkaan IT-ekosysteemin eri osat ja harmonisoi ne optimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi, kertoo Saintola.

Yhden yhteyshenkilön taktiikalla

Ennen SIAM:n käyttöönottoa asiakkaat kohtaavat usein sekavan kokonaisuuden palveluita, tuotteita, palveluntarjoajia, prosesseja ja muita kriittisiä osa-alueita, jotka on hallittava ja koordinoitava tehokkaasti.

– Yksi suurimmista asiakkaiden kohtaamista haasteista on riittämätön kommunikointi ja koordinointi sidosryhmien, kuten palveluntarjoajien, asiakkaiden ja muiden kolmansien osapuolien välillä. Selkeän kommunikaation puute on ongelmallista erityisesti kriittisissä palveluissa, kuten pankkipalveluissa, joita asiakkaamme tyypillisesti tarjoavat. Se on tärkeää normaalissa päivittäisessä toiminnassa ja välttämätöntä, kun jokin monimutkaisessa järjestelmässä epäonnistuu, avaa Saintola.

Saintolan mukaan Samlinkin SIAM Pro auttaa asiakkaita hallitsemaan ja koordinoimaan kriittisiä palveluitaan laadukkaammin, mikä johtaa optimaaliseen suorituskykyyn, kasvaneeseen tehokkuuteen ja parempaan vastineeseen rahalle.

– Asiakkaat saavat nauttia yksinkertaistetusta ja sujuvasta kokemuksesta.

SIAM Pro -palveluita tarjoaa SIO-toimisto (Service Integration Office). SIO asettaa asiakkaidensa edut etusijalle ja tarjoaa heille yhden yhteyshenkilön.

– Kokenut SIO-tiimimme on varustettu tarvittavilla työkaluilla asiakkaan ekosysteemin kaikkien komponenttien saumattomaan integroimiseen. Varmistamme, että suorituskyky vastaa liiketoiminnan tarpeita ja helpotamme kommunikaatiota kaikkien osapuolten välillä, tiivistää Saintola.