Oma Säästöpankki ja Samlink – yhdessä kohti parempia lainaratkaisuja

Uutiset |
Jaa
OmaSp

Oma Säästöpankki (OmaSp) on ottanut merkittävän askeleen modernisoidessaan toimintojaan jatkamalla pitkäaikaista yhteistyötään Samlinkin kanssa kolmeksi lisävuodeksi. Tämä jatkosopimus pidentää heidän yhteistyönsä kymmeneen vuoteen. Yhteistyön tavoitteena on kehittää OmaSp:n lainaprosesseja ja ottaa käyttöön edistyksellinen lainojen elinkaaren hallintajärjestelmä. Hyödyntämällä uusinta teknologiaa OmaSp pyrkii parantamaan asiakaskokemusta ja työskentelyn sujuvuutta. Yhteistyössä on mukana myös Kyndryl, joka tarjoaa kaiken pohjaksi vahvan teknisen infrastruktuurin.

OmaSp on sitoutunut kasvuun ja palveluun 

OmaSp on vakaa ja kannattavasti kasvava suomalainen pankki, joka palvelee yli 200 000 henkilö- ja yritysasiakasta ympäri Suomen. Pankilla on 47 konttoria, kattavat digitaaliset palvelukanavat ja yli 500 ammattilaisen asiantuntemus. OmaSp on sitoutunut tarjoamaan korkealaatuista ja henkilökohtaista asiakaspalvelua. Tämä asiakaskeskeisyys näkyy myös pankin palveluiden ja toimintojen kehityksessä. 

Tämä vuosikymmenen mittainen yhteistyö tuo maailmanluokan lainanhallintajärjestelmän, joka parantaa operatiivista tehokkuutta ja asiakaskokemusta.

Uutta teknologiaa tehokkuuden parantamiseksi

Yhteistyön tavoitteena on modernisoida lainaprosesseja Samlinkin Progressive Modernization -mallin avulla. Tämä asteittainen uudistustapa mahdollistaa uusien toimintojen käyttöönoton ilman suuria, IT-projekteille tyypillisiä häiriöitä. Tavoitteena on, että lainaprosessien uudistukset sujuvat saumattomasti, tarjoten helppokäyttöisyyttä ja tehokkuutta kaikille osapuolille. 

“Luomme uusia standardeja”

OmaSp:n digitaalisten palveluiden johtaja Ville Rissanen korostaa kumppanien strategista valintaa ja hankkeen tavoitteita:

“Samlinkissa on yhdessä Kyndrylin kanssa vahva osaaminen pankkialan IT-palveluiden kehittämisestä, mikä teki heistä luontevan valinnan tähän hankkeeseen. Kehityshankkeella haluamme parantaa edelleen OmaSp:n tehokkuutta, vähentää manuaalityön määrää ja lisätä luotonannon laatukontrolleja. Meillä asiakas on kaiken keskiössä. Niin on tässäkin hankkeessa, jonka lopputuloksena pääsemme kehittämään edelleen asiakaskokemusta kaikissa palvelukanavissamme.” 

Hanke käynnistyi loppukeväästä, ja ensimmäinen vaihe on jo tuotantokäytössä.
“Ensimmäiset toiminnallisuudet otettiin onnistuneesti käyttöön aikataulun mukaisesti lokakuussa. Tästä jatkamme vaiheittain eteenpäin,” kertoo Ville. 

OmaSp ja Samlink asettavat pankkialalla uusia standardeja käytännöllisillä ja innovatiivisilla ratkaisuilla.

Tuloksia tuova kehitystyö

Yhteistyö perustuu käytännönläheiseen ja tulosorientoituneeseen innovointiin. Onnistuneet pilottiprojektit ovat osoittaneet, mitä yhteistyöllä voidaan saavuttaa. Nyt tavoitteena on viedä nämä ratkaisut käytäntöön. 

Samlinkin Account Partner Sirpa Koskipalo kertoo mietteitään yhteistyöstä:

“Yhteistyömme OmaSp:n kanssa tähtää käytännöllisten ja tehokkaiden ratkaisujen tuomiseen pankkipalveluihin. Olemme ilahtuneita voidessamme jatkaa tätä matkaa ja tuoda entistä enemmän arvoa OmaSp:n toimintaan ja asiakkaille. Olemme ylpeitä saadessamme olla Oma Säästöpankin valitsema kumppani.” 

Kumppanuuden päätavoitteena on luoda maailmanluokan järjestelmä lainojen ja asiakastietojen hallintaan. Modernisoinnin myötä Oma Säästöpankki pystyy tarjoamaan entistä nopeampaa, turvallisempaa ja helpompaa palvelua asiakkailleen.  

Lue lisää uutisia täällä