Kolme ohjenuoraamme kohti tekoälyllä vahvistettuja IT-palveluja
Tekoäly ei ole enää vain trendisana. Siitä on lyhyessä ajassa tullut tehokas työkalu, joka uudistaa vauhdilla myös IT-palvelujen maailmaa. Me Samlinkissa olemme innoissamme siitä, että voimme hyödyntää tekoälyn potentiaalia myös palvelutarjontamme uudistamiseen.
Listasimme kolme strategiaa, jotka ohjaavat meitä matkalla tekoälyn maailmaan:
Löytöretki, oppaanamme tieto
AI-seikkailumme ytimessä on datan tutkiminen. Tutkimme monipuolisesti ja kattavasti tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia ja testaamme niitä erilaisissa projekteissa löytääksemme sen perimmäisen olemuksen sekä kaiken potentiaalin. Analysoimalla saamaamme tietoa tunnistamme mahdollisuudet, joissa tekoäly voi tehostaa palveluitamme. Kyse ei siis ole pelkästään tiedon keräämisestä, vaan sen oivaltavasta käytöstä prosessiemme ja palveluidemme muokkaamiseksi.
Tekoälyosaamisen kehittäminen
Tekoälyn omaksuminen osaksi työtä on kaikkien yhteinen ponnistus. Vaikka henkilökohtaisen kasvun tukeminen ja tiedon kasvattaminen ovatkin usein työssä kehittymisen avainasemassa, teemme paljon töitä integroidaksemme tekoälyn mahdollisimman saumattomasti työkulttuuriimme. AI Competence Leadimme Tero Hakkarainen kehittää tätä osa-aluetta matkallamme tekoälyn maailmaan. Suunnitteilla on myös erityinen tekoälykirjasto, joka nostaa osaamisemme tasoa entisestään.
Räätälöidyt ratkaisut tehostettuihin palveluihin
Suunnitelmissamme on integroida tekoäly kaikkiin it-palvelujen keskeisiin osa-alueisiin. Tekoälyn avulla voimme vaikuttaa nopeuteen, tehokkuuteen ja laatuun. Samlink pyrkii uudistamaan pankkisektorin ydinprosesseja automatisoimalla tehtäviä ja parantamalla päätöksentekoa nopeuttaen samalla ohjelmistokehitystä tekoälyn avulla.
Tavoitteenamme on kehittyä yritykseksi, joka hyödyntää tekoälyä tehostaakseen toimintaansa ja tarjotakseen asiakkailleen räätälöityjä ratkaisuja sekä mullistavia palveluita. Emmekä pelkästään haaveile tästä, vaan olemme aktiivisessa vuorovaikutuksessa asiakkaidemme kanssa pyrkien ymmärtämään heidän tekoälyyn liittyvät tarpeensa ja odotuksensa. Aktiivisen kommunikaation avulla varmistamme, että käsittelemme nimenomaan heidän olemassa olevia haasteitaan.
— Jotta pysymme mukana tässä muutoksessa, tekoälyn käyttöön siirtymisessä tarvitaan jokaisen panosta – muutos tapahtuu nopeammin kuin monet meistä uskovatkaan, sanoo Sami Suuronen, Director of Solutions Development Services.
Samlinkille tulevaisuus ei ole vain kaukainen kuva horisontissa, vaan konkreettinen nykytila, jossa tekoäly kietoutuu saumattomasti palveluihin, mullistaen samalla tietoteknistä ympäristöä älykkäämmän ja innovatiivisemman huomisen puolesta.