Aitoa vuorovaikutusta uuden projektitoimintamallin avulla 

Uutiset |
Jaa
Project Operation Model Samlink

Samlinkin Development-yksikössä on käynnissä merkittävä uudistus projektitoimintamallin rakenteessa. Tämä muutos heijastaa Samlinkin sitoutumista tarjota asiakkailleen entistäkin parempia palveluita ja kokonaisratkaisuja. 

Vuoden 2024 alussa käyttöön otetun mallin uudistamisessa korostetaan erityisesti vuorovaikutuksen merkitystä. 

– Uuden mallin myötä olemme siirtyneet aikaan, jossa työn edistymistä eivät enää kuvaa tauluilla siirreltävät pisteet. Mallissa pisteet ovat muuttuneet ihmisiksi, joiden välinen yhteys tuo läpinäkyvyyttä asiakkaan ja Samlinkin välille sekä tehostaa projektien etenemistä, kertoo Sami Suuronen, Development-yksikön johtaja.

Kasvot kaikille tekijöille

Yksi keskeisimmistä muutoksista on asiakas- ja projektikohtaisten tiimien luominen tuotetiimien rinnalle. Tämä antaa mahdollisuuden entistä parempaan yhteistyöhön ja sen myötä tehokkaampaan toimintaan. Uusi toimintamalli tuo tekijöille kasvot asiakkaiden suuntaan. 

– Haluamme, että asiakas näkee työn tekijät ja vastavuoroisesti tulee tutuksi osaajillemme. Aito yhteys parantaa kommunikaatiota, mikä on keskeistä projektin tehokkaan edistymisen kannalta. Kun ihmiset työskentelevät ihmisten, eivätkä vain tehtävien ja työkalujen kanssa, myös vastuu projektin onnistumisesta muuttuu henkilökohtaisemmaksi, Suuronen kertoo. 

Toinen merkittävä muutos liittyy henkilöstön osaamiseen ja projektien asiakaskokemusvaikutukseen. 

– Panostus työntekijöidemme osaamisen kehittämiseen on tärkeää, kun pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme entistä parempia palveluita. Haluamme varmistaa, että meillä on tehokkaasti oikeat osaajat käytössä jokaisessa projektissa, Suuronen korostaa. 

Mustasta laatikosta aitoon yhdessä tekemiseen

Uudistuksen tärkeimpänä tavoitteena on saada aikaan entistä vahvempi yhteys Samlinkin ja sen asiakkaiden välille sekä luoda sellainen kulttuuri, jossa kommunikaatio on avainasemassa. Halutaan muodostaa yhteisiä tiimejä, joissa on jäseniä niin asiakkaan kuin Samlinkin puolelta. Asiakas näkee ajantasaisesti, mitä projektitiimissä tapahtuu ja voi halutessaan vaikuttaa tehtävän työn sisältöön.  

– Tavoitteena on myös vähentää työn pirstaleisuutta. Olemme vuoden alusta eriyttäneet projektityön ja palveluiden tuottamisen omiin tiimeihinsä. Tämä näkyy jo nyt projektien tehostumisena, Suuronen huomauttaa.

Lue lisää ajankohtaisia uutisia täältä