Asiakkaan tukena palvelujen modernisointimatkalla 

Blogit |
Jaa
Service Modernization

Palvelujen modernisointi on nähtävissä pankkialalla vahvasti nousevana megatrendinä. Monessa yrityksessä siirrytään nyt kohti pilviteknologiaa ja sen tuomia mahdollisuuksia. Lisäksi tekoälyn ällistyttävän nopea kehitys on kiihdyttänyt uudistustarvetta.

Myös Samlink on siirtynyt käyttämään pilveä osana palvelutuotantoa. Näemme progressiivisen modernisoinnin tehokkaana strategiana. Uskomme, että asiakas saa parhaan hyödyn, kun oikeita asioita modernisoidaan juuri oikeaan aikaan. Tällainen uudistus on paitsi matalariskinen, myös kustannustehokas. 

Uudistukset helpottavat pankkeja ja niiden asiakkaita 

Finanssialalla Mainframe-teknologiaa käytetään laajasti, ja se nähdään myös Samlinkissa edelleen tärkeänä. Modernisoiduissa palveluissa voidaan yhdistää vanhaa ja uutta, ja näin käyttää Mainframea hybridinä yhdessä pilvi- ja tekoälyteknologian kanssa kasvattaen teknologioiden uniikkeja hyötyjä. 

Asiakkaamme hyötyvät palvelujen modernisoinnista monin tavoin. Uudet järjestelmät ovat älykkäästi automatisoituja, niissä on valmiita prosesseja ja parhaassa tapauksessa niissä on jo valmiiksi rakennetut integraatiot olemassa oleviin järjestelmiin sekä muihin sektorin toimijoihin. Lisäksi niitä on helppo käyttää, jolloin toimihenkilöiden työ tehostuu, käyttäjäkokemus helpottuu ja sen myötä asiakaskokemus paranee. 

Samlink on asiakkaiden palvelujen uudistamisen tukena polun kaikissa vaiheissa. Yhdessä Kyndrylin kanssa voimme toimittaa tarvittavaa osaamista aina innovoinnista toteutukseen, laadunvarmistuksesta julkaisuun ja edelleen jatkuviin palveluihin saakka. 

Palveluja pitkällä tähtäimellä vuosiksi eteenpäin

Samlinkin tärkeintä osaamista on finanssitoimialan vahva tuntemus. 

Sen erityispiirteet, prosessit ja käytännöt perehdytetään luonnollisesti kaikille aloittaville työntekijöillemme. Lisäksi osaamisen kehittäminen on meillä jatkuva prosessi. 

Yksi tämän vuoden teemoista on tietoturva, ja Samlinkissa on käynnistetty turvallisen ohjelmistokehityksen koulutuspolku, jossa osaajamme perehtyvät hyvin tarkasti tietoturvalliseen ohjelmistokehittämiseen. 

Samlink on ennen kaikkea palveluyritys, jossa varsinainen toteutus on vain yksi askel. Palvelua katsotaan end-to-end-tyyppisenä kokonaisuutena, ja koko sen elinkaareen kohdistuu luottamus, että jokainen osa toimii ja on turvallinen käyttää myös tulevaisuudessa. 

Kun pankit voivat luottaa meihin, niiden asiakkaat voivat luottaa pankkeihin. Tämä on tärkein edellytys liiketoiminnalle tällä toimialalla. 

Linh Kuivanen 
CTO