Tavoitteena erinomainen asiakaskokemus
Samlinkin uusi strategia valmistui ennen kesälomia ja nyt sitä on alettu elää todeksi. Strategian painopisteet ovat kasvuasenteessa, osaamisen kehityksessä sekä asiakaskokemuksessa. Tavoitteena on tarjota asiakkaille paras palvelu ja ratkaisu, mitä markkinoilta löytyy.
Samlink osana Kyndryliä on nyt vahvalla kasvun polulla. Kasvuasenne on yksi kolmesta peruspilarista, johon Samlinkin uusi strategia perustuu. Kaksi muuta pilaria ovat parhaat osaajat kehityksen keskiössä sekä erinomainen asiakaskokemus. Uuden strategian lähtökohdat ovat juuri alkaneet näkyä Samlinkin arjessa. Osana Kyndryliä Samlinkilla on käytössään globaali tietotaito ja osaaminen paikallisuutta unohtamatta.
– Olemme nyt Samlinkia suurempi kokonaisuus. Olemme siis globaali mutta lokaali. Voimme yhdistää meidän olemassa olevia parhaita ratkaisuja ja osaamista maailmalta löytyviin parhaisiin ratkaisuihin ja osaamisiin. Haluamme olla asiakkaiden silmissä partneri, jonka tuottama palvelu on parasta mitä markkinoilta löytyy, tuote- ja kehityspalveluiden johtaja Sami Suuronen sanoo.
Asiakkaille tavoite näkyy tavassa rakentaa yhdessä palveluita. Suuronen nostaa esiin luotettavan ja toimivan pankkipalvelun, joka on ollut perusta Samlinkin historiassa. Mutta tämän lisäksi asiakkaan kanssa yhdessä kehitetään uusia ratkaisuja, jotka tukevat aidosti asiakkaan onnistumista.
– Kehitämme toimintaamme jatkuvasti, jotta voimme vastata asiakkaidemme tarpeisiin aiempaa nopeammin ja kustannustehokkaammin. Kun asiakas onnistuu omassa liiketoiminnassaan, voimme myös itse kasvaa ja onnistua.
Avoimuutta ja viestintää
Onnistunut muutos perustuu avoimuuteen niin asiakkaiden suuntaan kuin yrityksen sisällä. Suuronen kertoo, että tämä on jo näkynyt positiivisesti arjessa.
– Viestintä on nyt jo eri tasolla kuin ennen ja sitä aiotaan myös jatkaa.
Koska osaajat ovat kehityksen keskiössä, halutaan yrityksessä varmistaa hyvä työntekijäkokemus. Mahdollisuus vaikuttaa omaan työhön siirretään lähemmäs tekijöitä.
– Haluamme, että työntekijöillä vastuu ja valta ovat tasapainossa, jotta he pystyvät vaikuttamaan omaan arkeen ja tekemiseen aiempaa paremmin. Tämän lisäksi meillä on tarjota globaalin yrityksen mahdollisuudet työntekijöiden urakehitykselle, tiivistää Suuronen.