Living the Strategy – työyhteisön identiteettiä rakentamassa

Uutiset |
Jaa

Strategia ei ole vain joukko sanoja paperilla, vaan se antaa taustan koko henkilökunnan jokaiselle työpäivälle. Samlinkissa strategiaa toteutetaan Living the Strategy -hankkeen tukemana. Mielessä pidetään jatkuvasti strategian kolme pilaria: ihmiset kehityksen keskiössä, huippuluokan asiakaskokemus sekä kasvun ja arvonluonnin asenne.

Samlinkin toimintatapojen raameissa yhdistyvät yrityksen oma strategia ja emoyhtiö Kyndrylin kulttuuri. Näiden toisiinsa linkittyvien teemojen ohjaamana rakennetaan Samlinkin identiteettiä: miten asioita konkreettisesti tehdään päivittäisessä työssä ja mitä strategia tarkoittaa yksittäiselle työntekijälle tai tiimille.

– Strategia voi olla aiheena hyvin abstrakti monelle työntekijälle. Haluamme konkretisoida tavoitetilaamme ja keinoja, joiden avulla tähtäämme eteenpäin. Mietimme yrityksen joka tasolla mahdollisimman laajasti kulttuuriamme, eli esimerkiksi tapojamme toimia ja tehdä yhteistyötä, kuvailee Transition and Transformation Lead Päivi Pirhonen.

Uuteen strategiaan ja muutoksiin liittyviä asioita käydään säännöllisesti läpi henkilöstötilaisuuksissa.

Yhdessä kohti yhteisiä tavoitteita

Uuteen strategiaan ja muutoksiin liittyviä asioita käydään säännöllisesti läpi henkilöstötilaisuuksissa. Henkilökuntaa osallistetaan strategian toteuttamiseen myös erilaisten aktiviteettien avulla.

– Minkä tahansa muutoksen onnistumisen kannalta kaikkein tärkeintä on huomioida siinä mukana olevat ihmiset. Tavoitteenamme on rakentaa sellaisen tuntemus, että kaikki Samlinkissa ovat yhtä samaa tiimiä, sijainnista ja työnkuvasta riippumatta, Pirhonen täsmentää.

Samlinkissa kannustetaan ratkaisuhakuiseen ja proaktiiviseen ajattelumalliin.

Samlinkissa kannustetaan ratkaisuhakuiseen ja proaktiiviseen ajattelumalliin.

– Uskon, että olemme Samlinkin oman identiteetin rakentamisessa oikealla tiellä. Olen huomannut, että ilmapiirimme on yleisesti positiivinen, luottavainen ja kannustava. Sen päälle on hyvä rakentaa yrityksen omaa identiteettiä sekä viedä muutosta eri tasoilla eteenpäin. Vaikka työmme on ajoittain kiireistä, hyvä fiilis on aistittavissa eri puolilta organisaatiota, kertoo Pirhonen.

Lue lisää Samlinkin strategiasta