SAMLINK PRO
Milla Kurki luo mutkattoman asiakassuhteen panostamalla aitoon kohtaamiseen. Se on sytyke molemminpuolisen luottamuksen rakentumiseen. Oppia voi ottaa myös karvaisilta eläinystäviltä.
Työssään tuotekehityspäällikkönä Milla Kurjelle merkityksellistä on asiakkaan kohtaaminen ja asiakkuuden kokonaisvaltainen hoito. Tiedon on kuljettava sujuvasti kumpaankin suuntaan ja asioiden edistyttävä joustavasti.
– Asiakkaalla on oltava tunne siitä, että ne tyhmätkin kysymykset voi kysyä. Roolien taakse piiloutuminen on turhaa. Myös asiakaspalvelijana pitää voida sanoa, jos ei tiedä. On hölmöä teeskennellä ymmärtävänsä. Luottamus syntyy, kun ihmisen kohtaa ihmisenä.
Luontevan asiakaskohtaamisen rakentaminen on Millalle tärkeää. Asiakkailtaan saamansa positiivisen palautteen hän uskoo syntyneen monesta tekijästä, mutta ennen kaikkea molemminpuolisesta luottamuksesta.
– Totta kai hyvästä palautteesta saa lisävirtaa tekemiseen! Panostan asiakaskohtaamisiin, se on varmasti yksi peruste saamalleni hyvälle palautteelle. Valmistaudun jokaiseen kohtaamiseen ja otan asioista selvää. Hoidan sovitut asiat ja pidän asiakkaan ajan tasalla.
Asiakkaan saappaissa
Perspektiiviä asiakaskohtaamisiin Milla saa omasta työkokemuksestaan pankkimaailmassa, jossa hän oli järjestelmiä toimittavan yrityksen asiakkaana. Oman kokemuksensa kautta hän osaa hypätä asiakkaan saappaisiin vaivatta.
Asiakkaalle pitää puhua asiakkaan omalla kielellä, riippumatta siitä mistä puhutaan.
– Vahvuuteni asiakastyössä on, että olen itse ollut vuosia asiakkaan roolissa. Alallamme on vaarana käyttää hyvin teknistä kieltä. Pitäisi aina muistaa, että asiakas katsoo asioita ensisijaisesti liiketoiminnalliselta kannalta.
Asiakkaan odotusten täyttäminen, ja ylittäminenkin, ovat asiakaskohtaamisessa tärkeää.
– Hetki sitten kävin itse asioimassa teleoperaattorin palvelupisteessä. Ennakko-oletukseni oli, että asiointi olisi jähmeää. Yllätyin, kun palvelutilanne olikin luonteva. Asiakaspalvelija osasi asettua rooliini ja kysyä oikeat kysymykset.
Oppia voi myös lemmikiltä
Eläimet ovat lähellä Millan sydäntä ja arkea piristävätkin useat lemmikit. Sydämelliseltä labradorinnoutajalta voi saada näkökulmia myös työelämään.
– Koiralleni jokainen uusi päivä on mahtava, jokainen ihmiskohtaaminen yhtä ihana. Positiivinen lähestymistapa ja avoimuus uusille asioille on karvaisilla ystävillämme sisäänrakennettua. Siitä asenteesta voimme jokainen ottaa oppia, Milla naurahtaa.
Kuka Milla Kurki, 43
Mitä tuotekehityspäällikkö säästämisen alueella
Missä Espoo
Harrastukset koira, kolme marsua, ratsastus, dekkarit
Motto Ilon kautta!