Sinkkonen johtaa digipalvelujen kehitystä etulinjassa

Jarno Sinkkonen työskentelee Samlinkissa digitaalisten palveluiden kovimmassa ytimessä. Hänen johtamassaan tiimissä rakennetaan pankeille vahvasti säädeltyjä ja bisneskriittisiä digitaalisia palveluita. Tiimin toteuttamien ratkaisujen laatu määrittää pitkälle sen, että pankkien digitaaliset palvelut pyörivät ja ovat loppuasiakkaiden käytettävissä 24/7/365.

Sinkkonen tuntee sähköisen kehittämisen pelikentän erittäin hyvin, ja on parhaimmillaan saadessaan johtaa huippuasiantuntijoista koostuvaa tiimiä. Hän vastaa etulinjassa siitä, että pankkien digitaaliset palvelut saadaan viritettyä huippuunsa.  

Pankkitoiminta on lain mukaan vahvasti säädeltyä EU:ssa ja kansallisella tasolla. Esimerkiksi EU:n säätämä Payment Services Directive (PSD2) määrittää tarkasti loppuasiakkaille tarjottavia palveluita.

–  Vahva säätely tuo oman mausteensa palveluiden kehitystyöhön, joka on jatkuvaa tasapainottelua asiakkaiden tarpeiden ja regulaation välillä. Meillä on erittäin vahva kumppanuus asiakkaidemme kanssa. Hyvässä yhteistyössä olemme kehittäneet sähköisiä pankkipalveluita, jotka kuuluvat alan parhaimmistoon globaalisti, Sinkkonen kuvailee.

Timanttista API-osaamista

Samlinkissa on vahvaa osaamista rajapintojen kehittämiseen. Rajapintoja pystytään tarjoamaan sekä suoraviivaisina mikropalveluina että monimutkaista liiketoimintalogiikkaa sisältävinä ratkaisuina.

– Kehittämisen näkökulmasta pyrimme tekemään rajapintojen hyödyntämisen asiakkaillemme mahdollisimman helpoksi. Kehitämme API-ratkaisuja jatkuvasti asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Mobiilipankin käyttö on ollut jo vuosia loppuasiakkaiden ensisijainen päivittäisen asioinnin kanava. Samlink tuottaa asiakkailleen kaikki rajapinnat mobiilin peruspankkijärjestelmistä.

Tekninen muutos ennätysajassa

Sinkkosen tiimi vastaa kattavasti asiakkaiden tunnistautumisratkaisujen kehittämisestä. Rikolliset tulevat entistä taitavammiksi, ja tavallisten kansalaisten on yhä vaikeampi erottaa pankkitunnuksiin liittyvät huijaukset oikeista, turvallisista pankkipalveluista.

– Vaikka loppuasiakkaiden pankkipalvelujen kehittäminen testauksineen, tietoturva-auditointeineen ja hyväksymisineen on aikaa vievää, toteutimme keväällä ennätysajassa teknisesti suurehkon muutoksen ideasta tuotantoon. Se ei olisi ollut mahdollista ilman tiimimme syväosaajia ja viimeiseen asti hiottua toimintamalliamme, kiittää Sinkkonen.

Kuka: Kauppatieteiden maisteri Jarno Sinkkonen

Tehtävä: Sähköisen asioinnin osastopäällikkö / Solution Manager

Asiantuntijuus: Digitaalisten palveluratkaisujen johtaminen

Sivun alkuun