Asiakkaamme kertoo: Markkinoiden modernein mobiilipankki kerää kehuja

Kun tarvitset tietoa, kaivatko esiin älypuhelimen vai tietokoneen? Suurin osa kuluttajista käyttää mielummin puhelimensa sovelluksia kuin www-käyttöliittymän kautta tarjolla olevia palveluita. Säästöpankki halusi tarjota kuluttajille mobiilipankkisovelluksen, joka huomioi kaikki käyttöjärjestelmät. Samlinkin avulla Säästöpankki kulkee asiakkaansa arjessa älypuhelimen ollessa aina matkassa mukana.

– Samlinkin vahva pankkijärjestelmätuntemus oli yhteistyön ydin. Aktiivinen keskusteluyhteys ja jo aiemmin tutuiksi tulleet toimintatavat tukivat projektin tehokasta etenemistä, kertoo kehittämispäällikkö Kimmo Rantala Säästöpankkiliitosta.

Sovelluspohjaisesta mobiilipankista haluttiin sellainen, jota voidaan kehittää ja ylläpitää sen kiinnostavuutta asiakkaiden keskuudessa.

– Uusi palvelu toteutettiin valmiiseen koodiin pohjautuvana hybridi-sovelluksena, joka muutettiin sovelluskäyttöön. Samlinkille kyseessä oli evoluutio ja Säästöpankkiliitolle revoluutio, Rantala vertailee.

Kuluttaja käyttää mobiilipankkisovellusta vähintään pari kertaa viikossa, viikko toisensa jälkeen. On tärkeää, että sovellus toimii hyvin, se on näppärä käyttää ja sinne tuodaan aktiivisesti uusia toimintoja. Kyse on pitkäkäyttöisestä sovelluksesta, joten dynaaminen kehitys on erittäin tärkeää.

– Mobiilisovelluksen toteuttaminen oli ketterä ja suoraviivainen prosessi. Palvelusta onnistuttiin tekemään helppokäyttöinen turvallisuudesta tinkimättä. Jo selainpohjainen mobiilipankki oli pankkitoiminnallisuudeltaan kypsä, mutta nyt palveluun voitiin lisätä myös sovelluksen mahdollistamia piirteitä, kuten viivakoodin ja QR-koodin lukutoiminnot.

Mobiilipankkisovellusta voi käyttää henkilö- ja yritysverkkopankkitunnuksilla. Palveluun pääsee kirjautumaan sekä avaintunnuskortilla että ilman. Ilman avainlukua käyttäjä näkee tilitietonsa lisäksi laina- ja korttitiedot, hän voi olla yhteydessä pankkiin ja tehdä tilisiirtoja omien tiliensä välillä. Ainoastaan tunnistautumista vaativat tiedot, kuten maksun vahvistaminen ja salasanan vaihto edellyttävät avainluvun käyttöä.

–Loppuasiakkaiden äärettömän hyvä palaute ja vilpitön ilo uudesta palvelusta kertoo poikkeuksellisen hyvästä onnistumisesta, Rantala kiittelee.

Sivun alkuun